Trendy w biznesie restauracyjnym w 2022 r.

trendy w biznesie restauracyjnym

W ostatnich latach świat był świadkiem wielu doniosłych wydarzeń, których wpływ na rozwój cywilizacji był dość silny. Rynek spożywczy nie został oszczędzony i wciąż przechodzi szereg zmian. Czas pokaże, czy są one pozytywne, czy nie. Ale nawet dziś są zarówno wielbiciele, jak i krytycy pewnych innowacji.

Biznes restauracyjny jest szczególnie podatny na takie zmiany. Opiera się ona na jakości jedzenia, obsłudze, wizerunku i wielu innych rzeczach. Firma napotkała trudności, gdy HGH szał wziął się, jak to musiało albo edytować menu lub stracić niektóre z jego potencjalnej bazy klientów. Kolejnym ciosem była pandemia, która początkowo wymusiła zamknięcie placówek, a po ich wznowieniu trzeba było uwzględnić zestaw nowych wymagań.

Nie należy również zapominać o postępie technologicznym. Dziś możesz zamówić jedzenie przez chatbota, zlecić jego ugotowanie robotowi-kucharzowi, a dron dostarczy je prosto pod Twoje okno. Oczywiście nie wszystkie placówki mogą pochwalić się taką technologią, ale jest ona stopniowo przyjmowana. Co więcej, coraz więcej konsumentów je preferuje, zwłaszcza w obliczu ubiegłorocznych ograniczeń związanych z kwarantanną.

Trendy innowacje

Rok 2022 też wyznacza dobrą bazę, jeśli chodzi o to, co zostanie zapamiętane. Gastronomia również zebrała swoje żniwo, ale w sensie pozytywnym czy negatywnym to pytanie. Ale już teraz możemy się domyślać, co będzie modne w tym roku konkretnie w następnym.

Według najnowszych badań ekspertów z dziedziny gastronomii, w 2023 roku możemy spodziewać się:

  • żywność z odzysku;
  • Mertchesa prowadzonego przez szefa kuchni;
  • zakład na producentów;
  • napoje grzybowe;
  • zmieniona atmosfera w kuchni;
  • element edukacyjny;
  • wzrost ceny;
  • preferencje dla osób spoza miasta;
  • NFT;
  • biura restauracyjne (ulepszony co-working);
  • opodatkowanie produktów mięsnych;
  • ciągły rozwój usług dostawczych;
  • wyeliminowanie kontaktu osobistego podczas pełnienia służby w zakładzie;
  • – zrównoważony rozwój;
  • stosowanie różnych formatów i ich kombinacji.

Niektóre z wymienionych trendów są dalekie od nowości. Działają już w branży gastronomicznej w takiej czy innej formie. Niewykluczone jednak, że zostaną one nieco zmodyfikowane.

tendencje restauracyjne

Dowiedz się więcej o nadchodzących innowacjach

Upcykling produktów odnosi się do procesu recyklingu odpadów w celu stworzenia całkowicie nowego produktu. Barnana odkupuje od rolników przejrzałe banany i wykorzystuje je do produkcji herbatników, chipsów i octu. Korzysta na tym zarówno firma, jak i rolnicy, którzy będą mogli dodatkowo zarobić na odpadach.

Jeszcze większy nacisk zostanie położony na producentów, ponieważ pandemia pokazała, jak bardzo jest to ważne. Żywność musi być świeża, ekologiczna i bezpieczna. Ludzie zaczęli zwracać większą uwagę na swoje zdrowie, a odżywianie jest istotną częścią tego procesu.

Jeśli chodzi o napoje grzybowe, to ich popularność została zdobyta nie tak dawno temu. Mowa o „grzybach funkcjonalnych”, takich jak chaga, reishi. Ich sztuczka polega na tym, że są zdrowe, naturalne, a ostatnio stały się bardziej dostępne. Tym bardziej, że lecznicze działanie na organizm szeregu grzybów zostało udowodnione już wiele setek lat temu.

NFT lub Non-Fungible Token to kryptowaluta, która powstaje dzięki technologii tokenów niezastępowalnych. Dziś działają one jako alternatywny sposób zarabiania. Wiadomo już, że kryptowaluta jest bardziej rozpowszechniona niż wtedy, gdy powstała po raz pierwszy.